Rejestracja uczestnika konferencji genealogicznej GENEAMI

inne podstrony (powrót do menu nawigacyjnego) konferencji
formularz rejestracjilista/mapa uczestników
noclegi: Grobla / Skarbimierz / hotele / inne
wyżywienie: obiady / kupony / inne restauracje / kolacje / śniadania / przerwy / alergie
opłatyzwiedzanie/wycieczkarejs Odrąinformacje dodatkoweinformacja o danych osobowych

logo zeszłorocznej konferencji
logo zeszłorocznej konferencji

EPIDEMIA

Dopóki trwa epidemia, warunkiem udziału jest dostosowanie się do rządowego reżimu sanitarnego. Każdy wchodzący na teren konferencji musi:

  • być uprzednio internetowo ZAREJESTROWANY wraz ze zobowiązaniem do przestrzegania niniejszych warunków;
  • być SZCZEPIONY i okazać w tym zakresie przy wchodzeniu na konferencję ważne unijne zaświadczenie COVID („paszport” z kodem QR w postaci elektronicznej lub papierowej), albo zdążyć z wejściem na dane wystąpienie/obiad/wieczór przed wyczerpaniem bardzo niskiego limitu dla niezaszczepionych (8, 17 lub 25 niezaszczepionych na poszczególne sale);
  • poddać się bezdotykowemu pomiarowi TEMPERATURY;
  • wydrukować (najlepiej od razu) OŚWIADCZENIE dotyczące kontaktów i objawów, wypełnić i podpisać na dzień wejścia na konferencję, oddać w sekretariacie konferencji (nie wysyłać wcześniej);
  • w razie niepokojących OBJAWÓW zdrowotnych, zrezygnować z udziału w konferencji; rząd może zalecać, aby w konferencjach i targach nie brały udziału osoby szczególnie narażone na ciężki przebieg choroby (np. ze względu na wiek lub choroby przewlekłe), chyba że są zaszczepione;
  • przez cały czas mieć zakryty MASECZKĄ nos i usta (dotyczy także zaszczepionych, we wszystkich obiektach konferencyjnych, z wyjątkiem czasu wystąpienia przy mikrofonie, spożywania posiłku w wyznaczonych miejscach oraz osób mających należycie poświadczone problemy);
  • zachować ODSTĘPY 2 m między uczestnikami (z wyjątkiem domowników i osób nocujących w jednym pokoju);
  • dezynfekować ręce.

Nieprzestrzeganie ww. reżimu spotka się z niewpuszczeniem lub wydaleniem z terenu konferencji!

Przyjeżdżasz na własne ryzyko. Jeśli uważasz, że konferencja w epidemii to za duże ryzyko, albo przeciwnie, że epidemii nie ma lub warunki są przesadne — w tym roku nie przyjeżdżaj, chętnie ugościmy Cię w przyszłym roku. Nie narażaj nas i innych na problemy! Prosimy o zrozumienie i dostosowanie się! ☺

Zastrzegamy również możliwość dalszych zmian, w tym zmiany formy konferencji ze stacjonarnej w transmisję lub retransmisję wideo online, na wypadek gdyby wymusiły to na nas aktualne wymagania rządowe bliżej nadejścia terminu konferencji.

    REJESTRACJA

    Rejestracja uczestnika z powodu epidemii jest obligatoryjna (bez rejestracji tym razem nie wpuszczamy!!!). Obejmuje zarówno sam darmowy udział w wybranych wykładach i warsztatach, wieczorach i atrakcjach dodatkowych, jak i możliwość odpłatnych obiadów i noclegów na GENEAMI 8. OKG Brzeg 24–26.09.2021 (odrębne zgłoszenia dotyczyły naboru na wystąpienia prelegentów i stoiska targowe). Wypełnienie formularza trwa ok. 5 minut na osobę i kończy go komunikat po skutecznym kliknięciu przycisku „wyślij formularz”, dostaniesz też automatycznego mejla. Każdą osobę w 2021 r. należy zgłosić osobnym formularzem!!!. Nie zarabiamy na konferencji, dlatego można ją wesprzeć np. darowizną.
    * pola wymagane

    E-mail*:

    Telefon:

    Miejscowość:

    Imię*:

    Nazwisko*:

    Imię i nazwisko publiczne? (czytaj więcej)

    WEJŚCIÓWKI (przeczytaj wpierw program)

    Zastrzegamy możliwość: zmian w programie; anulowania zapisu po przekroczeniu limitu sali podanego w programie; oraz maksymalnie jednokrotną zmianę wejściówek przez uczestnika.

    PROGRAM

    10s godz. 10:30—11:30 sobota*:

    12s godz. 12:00—13:30 sobota*:

    14s godz. 14:00—15:00 sobota*:

    17s godz. 17:00—18:00 sobota*:

    10n godz. 10:00—11:30 niedziela*:

    12n godz. 12:00—13:30 niedziela*:

    NOCLEGI (przeczytaj wpierw opis)

    Pokoje są wieloosobowe. Jeśli nikogo nie wskażesz, sami dokwaterujemy kogoś tej samej płci.

    piątek:

    sobota:

    wcześniej (czwartek) lub dłużej (niedziela):

    OBIADY (czytaj więcej + menu)

    sobota

    niedziela:

    ZWIEDZANIE (czytaj więcej)

    WIECZORY (czytaj więcej, wstęp na zapisy)

    piątek:

    sobota:

    Czy będziesz pierwszy raz na naszej konferencji?

    Jeśli jesteś członkiem towarzystwa genealogicznego, to którego?

    Czy potrzebujesz(-cie) fakturę? (niewatowska, więcej)

    nazwa do faktury:

    adres do faktury:

    NIP do faktury:

    UWAGI np. wskaż osobę do noclegu (jeśli dotyczy); albo lidera (jeśli dać do wiadomości) itp.

    Kliknij na „wyślij formularz”☺

    Dane osobowe będą przetwarzane przez nasze stowarzyszenie (wymagane informacje są poniżej oraz na odrębnej stronie). Potwierdzasz zapoznanie się z warunkami konferencji dostępnymi na jej oficjalnej witrynie (w tym związanych z epidemią oraz o przetwarzaniu danych osobowych), zobowiązanie do ich przestrzegania i ukończenie 16. roku życia lub posiadanie zgody rodzica lub innego opiekuna prawnego.


    NOCLEGI

    Większość uczestników konferencji przyjeżdża dla zintegrowania już w piątek i zostaje do niedzieli. Dla przyjezdnych proponujemy tanie noclegi (poniżej: Grobli 5, Skarbimierz) zapewnione przez stowarzyszenie, które zbiorczo pośredniczy względem recepcji w meldunku i zapłacie, co zgłasza się przy rejestracji. Ponieważ pokoje są tam dwu- lub więcej osobowe, prosimy o zgłoszenie indywidualnie dobranych we własnym zakresie osób towarzyszących. W przypadku zgłoszeń 1-osobowych do tych miejsc, z góry zastrzegamy, że pozostałe miejsca (osoby) w pokoju zostaną dokwaterowane, a w epidemii osoby, które same zgłosiły się parami, będą miały pierwszeństwo. O dostępności decyduje nie tylko kolejność rejestracji i zapłaty, ale również zapełnienie pozostałych miejsc w pokojach oraz zorganizowanie większych grup. Przed oficjalnym uruchomieniem rejestracji, pierwszeństwo przysługuje prelegentom i wolontariuszom. W razie wyczerpania puli dostępnych miejsc w tych miejscach oraz oczekiwania pokoju jednoosobowego, będziemy się starali pośredniczyć zbiorowo (by uzyskać korzystniejsze warunki) lub kierować indywidualnie do innych miejsc, w zależności od aktualnego obłożenia i dostępności. Warto nie zapominać, by zabrać własny ręcznik, żel pod prysznic, inne środki higieny, kubek, sztućce itp. Dla osób ceniących wyższy standard, polecamy hotele.

    GROBLI 5

    Uczestnikom konferencji proponujemy odpłatny tani nocleg w pobliskim obiekcie noclegowym przy ul. Grobli 5 w Brzegu, między korytem rzeki Odry a kanałem Odry. Wjeżdżając drogą krajową nr 39 od północy z Warszawy — skręt przed mostem w lewo. Wyjeżdżając z zamku i miasta DK 39 na północ/Warszawę — za mostem w prawo. Obiekt znajduje się od zamku ok. 500 m / ok. 5 minut spacerem; z dworca ok. 30 minut spacerem; por. mapa. Spośród obiektów noclegowych, w 2020 r. Grobla jest najbliżej wieczorów i obiadów na sali K (sala weselna Klonex ul. Strzelecka 2).

    Pokoje na kilku piętrach zostały wyremontowane niedawno, w związku z czym standard jest dobry, niemal hotelowy. Na Grobli 5 pokoje są 2-osobowe, a kilka jest 3-osobowych. W każdym pokoju jest własna łazienka (toaleta, umywalka, kabina prysznicowa), telewizor, okno (jedna strona budynku daje widok na rzekę Odrę i niebawem plażę). Przed budynkiem zaparkuje kilka(naście) samochodów, ale samochód można zostawić na innych parkingach, z których można przejść pieszo. Na terenie budynku na pierwszym piętrze od 2016 r. jest samoobsługowa kuchnia z pełnym wyposażeniem; możliwe posiłki we własnym zakresie; sklepik spożywczy jest przy moście. Budynek nie ma windy.

    Nocleg na Grobli 5 to stawka brutto od osoby za noc (bez względu na liczbę łóżek w pokoju): 45 zł przy pobycie dłuższym niż 1 noc, natomiast za 1 noc – 50 zł. Dostępnych jest 51 miejsc, dlatego nie gwarantujemy, że każdy się tam dostanie, ani że wszystkie pokoje będą 2-osobowe. W rezerwacji pośredniczy stowarzyszenie (rejestracja / płatności).

    W latach 2015–2018 korzystaliśmy z Grobli po stawce 40 zł do łącznie 70 miejsc (z pokojami 4-osobowymi), od 2019 r. 51 miejsc (bez pokojów 4-osobowych), stawka 43 zł w 2019 r., 45 zł w 2020 r.

    SKARBIMIERZ-OSIEDLE UL. PARKOWA 1

    Zmotoryzowanym i niebojącym się taksówek uczestnikom konferencji proponujemy odpłatny tani nocleg w obiekcie noclegowym przy ul. Parkowej 1 w Skarbimierzu-Osiedlu 49-318 (Facebook), tuż pod Brzegiem w kierunku południowym. Wjeżdżając drogą krajową nr 94 od Wrocławia/Opola — jedziemy obwodnicą (nie wjeżdżamy do miasta), skręt na rondzie na obwodnicy na Skarbimierz. Obiekt znajduje się od zamku ok. 4,5 km / ok. 8 minut samochodem (godzinę spacerem, jest chodnik; por. mapa). Dlatego nocleg sugerujemy grupom i osobom zmotoryzowanym z pojazdem własnym lub taksówką.

    Pokoje na kilku piętrach zostały wyremontowane niedawno, w związku z czym standard jest dobry, niemal hotelowy. Pokoje są 2-osobowe, niektóre z własną łazienką, inne ze wspólną dla 2 lub 3 pokojów. Przy budynku jest miejsce na zaparkowanie samochodów.

    Nocleg przy Parkowej 1 w Skarbimierzu-Osiedlu to stawka brutto od osoby za noc 50 zł z łazienką wspólną lub 60 z własną łazienką, w pokojach 2-osobowych, przy pobycie dłuższym niż 1 noc. Dostępnych jest 16 miejsc. W rezerwacji pośredniczy stowarzyszenie (rejestracja / płatności).

    HOTELE

    Jeżeli warunki (brak obsługi hotelowej, pokoje wieloosobowe) komuś nie odpowiadają, osoby potrzebujące noclegu mogą go sobie same zapewnić, na własny koszt, w innych obiektach hotelowych w Brzegu (mapa):

    PRYWATNE

    Inne pensjonaty i kwatery do własnego rozeznania:

    W razie problemów, pomożemy w rezerwacji i na miejscu w miarę możliwości. W przypadku korzystania z noclegów innych niż przez stowarzyszenie, również prosimy o taką informację przy rejestracji lub później.

    SCHRONISKO

    W latach 2014–2020 korzystaliśmy do 48 miejsc noclegowych Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Brzegu przy ul. Kard. Wyszyńskiego 23 na III piętrze, a w latach (2014) 2016–2019 z sali bankietowej na parterze na wieczorną integrację. Salę przebudowano na urząd, a schronisko jest w trakcie likwidacji do 31.08.2021. W zamian, wieczory odbywają się na sali K (sala weselna Klonex ul. Strzelecka 2), a podobne noclegi w Skarbimierzu, zapewnimy dogodny przewóz.

    BAGAŻE

    Większe bagaże proponujemy zostawić w miejscach noclegowych przed rozpoczęciem konferencji od razu po przyjeździe, najlepiej w piątek, ale także chociażby w sobotę rano przed konferencją. Będzie to możliwe również w sobotę po pierwszym dniu konferencji, a przed wieczorną częścią programu. Oczywiście na zamku będzie dostępna szatnia.


    WYŻYWIENIE

    Trzydniowa konferencja to także obiady, śniadania, kolacje, przerwy kawowe… Poza tym, nie pozwolimy nikomu umrzeć z głodu tylko prosimy o odpowiednią informację.

    OBIADY

    W godzinach i czasie podanych w programie, przewidziana jest przerwa obiadowa w sobotę, a dla chętnych również w niedzielę:

    • proponujemy odpłatny obiad/katering na sali K (sala weselna Klonex ul. Strzelecka 2), max 100 osób
    • koszt każdego obiadu brutto od osoby podany przy oznaczeniu i opisie poniżej
    • obiady będą podawane ciepłe (bez konieczności zamawiania i dłuższego oczekiwania) w trakcie przerwy obiadowej, o godzinie podanej w programie
    • obiady będą wydawane za okazaniem specjalnie oznakowanego kuponu zawierającego oznaczenie dnia; ich odbiór w sekretariacie konferencji (miejsce i czas tam podane)
    • obiad na dany dzień należy wybrać od razu w trakcie rejestracji, a po uzgodnieniu i potwierdzeniu przez obie strony ― opłacić przelewem w terminie tam podanym
    • jeżeli przed konferencją nie wyczerpie się limit liczby porcji obiadów, to uczestnicy, którzy nie wybrali lub nie opłacili wcześniej obiadu, dalej będą mogli to uczynić w sekretariacie konferencji (miejsce i czas tam podane), wówczas płatność tylko gotówką (posiadanie wyliczonej kwoty ułatwi rozliczenie) — zazwyczaj jednak limit wyczerpuje się przed konferencją; żadna restauracja/katering nie posiada możliwości natychmiastowego obsłużenia jednocześnie nieskończonej liczby klientów
    • katering odbywa się bez własnej kuchni w miejscu podawania, NIE ma możliwości samodzielnego indywidualnego domówienia czegoś, czego nie podano w opisie poniżej
    • por. archiwum z poprzednich lat.

    KUPONY OBIADOWE

    • zestaw 1 sobota 25.09.2021 — 45 zł:
      • żurek z jajkiem i kiełbasą
      • ziemniaki, kotlet panierowany, zestaw surówek
      • kostka ciasta
      • woda z cytryną i miętą
      • herbata lub kawa
    • zestaw wegetariański 2 sobota 25.09.2021 — 39 zł:
      • zupa barszcz czerwony z warzywami
      • pierogi ruskie ze śmietaną polane masłem z cebulką
      • kostka ciasta
      • woda z cytryną i miętą
      • herbata lub kawa
    • zestaw 3 niedziela 26.09.2021 — 49 zł:
      • rosół lub zupa pomidorowa
      • kluski śląskie, sos pieczarkowy, rolada tradycyjna z karczku, zestaw surówek
      • kostka ciasta
      • woda z cytryną i miętą
      • herbata lub kawa
    • zestaw wegetariański 4 niedziela 26.09.2021 — 39 zł:
      • zupa brokułowa
      • gołąbki z ryżem i warzywami
      • kostka ciasta
      • woda z cytryną i miętą
      • herbata lub kawa
    • zestaw wegetariański 5 niedziela 26.09.2021 — 45 zł:
      • zupa pieczarkowa
      • ziemniaki, ryba w panierce
      • zestaw surówek
      • kostka ciasta
      • woda z cytryną i miętą
      • herbata lub kawa

    INNE LOKALE GASTRONOMICZNE

    Jeżeli warunki (np. lokalizacja, menu, ceny) komuś nie odpowiadają, albo po wyczerpaniu limitów — osoby chcące zjeść obiad w przerwie obiadowej konferencji mogą go sobie same zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt (bez pośrednictwa stowarzyszenia, ewentualnie tylko z małą pomocą w postaci indywidualnego pokierowania, co i gdzie jest dostępne) w innym lokalu (obiekcie) gastronomicznym na terenie Brzegu, np.

    • restauracja Arte na pl. Zamkowym 8 bezpośrednio przy muzeum,
    • restauracja Browar Brzeg przy ul. Wrocławskiej 5 naprzeciwko muzeum,
    • kultowy bar Piccolo przy ul. Długiej 45,
    • bar mleczny przy ul. Długiej 41,
    • bar Pierożek przy ul. Długiej 3,
    • bar sałatkowy Uliczka przy ul. Dzierżonia 1-3
    • odleglejszych tu nie podajemy, ale są równie dobre – szukaj samodzielnie dalej
    • dowóz przez aplikację Pyszne / Glovo
    • restauracja Ratuszowa i bar Celina na rynku zlikwidowane/zamknięte (2018)

    Należy jednak pamiętać, że przejścia lub przejazdy w obie strony oraz oczekiwanie na przygotowanie dań, mogą skrócić efektywne wykorzystanie limitowanego czasu przerwy obiadowej. W razie problemów, pomożemy w miarę możliwości.

    WIECZORY/INTEGRACJA

    • dla chętnych uczestników konferencji, zapisanych przy rejestracji, wieczorami w piątek i sobotę wieczorna część programu blisko Grobli i zamku na sali K (sala weselna Klonex ul. Strzelecka 2), max 100 osób
    • uczestników wieczorów prosimy o przyniesienie ze sobą lub samodzielne zamówienie sobie z dowozem na kolację własnych posiłków☺ (inaczej niż w niektórych latach, obecnie nie planujemy zorganizowanej kolacji)
    • wieczorami dyskusje i autoprezentacja uczestników i naszych genealogicznych badań, poszukiwań i zainteresowań
    • program określa godzinę rozpoczęcia, zakończenia i proponowany przebieg
    • tak, potwierdzamy, będą dwa takie dodatkowe wieczorowe spotkania: pierwsze w piątek, drugie w sobotę

    Ze względów organizacyjnych i epidemicznych wstęp na wieczory tylko dla uczestników zapisanych przy rejestracji, aż do wyczerpania limitu liczby miejsc. Mimo to prosimy o zrozumienie zasad wstępu ☺

    ŚNIADANIA/KOLACJE

    Kolacje (alternatywnie zamiast integracyjnych wieczorów, patrz wyżej) oraz śniadania we wszystkie dni można zjeść kameralnie lub indywidualnie we własnym zakresie i na własny koszt w miejscu noclegu, np. w samoobsługowej kuchni znajdującej się na terenie niektórych obiektów noclegowych (mogą być zamknięte w epidemii). Nieopodal obiektów noclegowych są sklepy spożywcze. Na ul. Długiej są bary mleczne, można przed ich zamknięciem coś indywidualnie nabyć, a odgrzać chociażby w mikrofalówce w kuchni.

    Ewentualnie w hotelach można skorzystać z restauracji hotelowej albo samemu przejść się do innej restauracji na mieście (por. wyżej). Nie ma większego zainteresowania zorganizowanymi odpłatnymi śniadaniami w restauracji, dlatego nic szczególnego nie proponujemy. Jeżeli jednak mimo to chcesz mieć pewność, że restauracja rano będzie otwarta, prosimy o skontaktowanie się bezpośrednio z wybraną restauracją/hotelem.

    W trakcie kolacji jak i śniadań, oczywiście możliwe dyskusje z innymi osobami nocującymi w tym samym miejscu. Ponieważ konferencja w obu dniach zaczyna się rano, dla niektórych być może dość wcześnie (godz. 10:00, patrz program), na wszelki wypadek dodamy, że śniadanie trzeba zjeść… odpowiednio wcześnie

    ALERGIE i DIETY

    Osoby uczulone na specyficzne pokarmy lub które z innych przyczyn wymagają określonego żywienia, unikania określonych pokarmów (dieta bezglutenowa, diabetycy, wegetarianie itp.) albo innych godzin posiłków, prosimy wcześniej upewnić się, że obiady odpowiadają wymaganiom/potrzebom. Niektóre składniki obiadów są szczególnie dedykowane wegetarianom.


    OPŁATY

    Samo uczestnictwo w konferencji jest nieodpłatne, ale wstęp na teren konferencji wymaga od roku 2020 uprzedniej darmowej rejestracji (ze względu na epidemię). Stowarzyszenie ani inni organizatorzy z tego tytułu nie pobierają żadnych opłat.

    Każdy uczestnik sam sobie (lub wespół z innymi genealogami, np. w ramach regionalnych towarzystw genealogicznych, por. SzukajPrzodka, Wikipedia, wykaz ŚTG) organizuje i opłaca dojazd na konferencję i powrót. Podobnie jeżeli chodzi o znalezienie miejsca na parkowanie samochodu (od 2016 r. zniesiono strefę płatnego parkowania).

    Dla przyjezdnych stowarzyszenie odpłatnie (non-profit po kosztach, nic na tym nie zarabiamy! wszystko oddajemy usługodawcom) zapewnia możliwość m.in. noclegu i obiadów. Każdy płaci sam za siebie. Stowarzyszenie zbiorczo pośredniczy względem wybranych usługodawców, dzięki czemu możemy uzyskać atrakcyjniejsze ceny i warunki organizacyjne. W przypadku wybrania naszego noclegu lub obiadu, rezerwację / zamówienie i zapłatę tudzież meldunek, dla wszystkich załatwia stowarzyszenie — prosimy NIE próbować rezerwować samemu miejsca w zabukowanym przez nas obiekcie noclegowym czy restauracji. Kwoty podano przy opisie poszczególnych usług. Uczestnicy mogą korzystać również z innych miejsc noclegów i posiłków, we własnym zakresie (bez pośrednictwa stowarzyszenia, ewentualnie tylko z małą pomocą w postaci indywidualnego pokierowania, co i gdzie jest dostępne).

    Uczestnicy konferencji mogą zgłosić potrzebę noclegu i obiadu oraz faktury przy internetowej rejestracji uczestnictwa w konferencji. Bezpośrednio po wysłaniu rejestracji uczestnik otrzymuje automatyczne potwierdzenie rejestracji. W celu ostatecznego uzgodnienia dostępności i płatności indywidualnie kontaktujemy się z każdym zarejestrowanym. Staramy się czynić do 01.09.2020 dla rejestracji 12.07÷31.08, a później na bieżąco. Kontaktujemy się według danych kontaktowych uczestnika podanych przy rejestracji na dany rok. Prosimy nie wpłacać samemu bez indywidualnego ostatecznego uzgodnienia dostępności i płatności. Nocleg i obiady rezerwujemy w kolejności zgłoszeń, z uwzględnieniem ostatecznych indywidualnych uzgodnień i wpłat.

    Ewentualnie zmiany przyjmujemy do dwóch tygodni przed rozpoczęciem konferencji, później sumujemy i przekazujemy liczby do kateringu i noclegów oraz drukujemy zestawienia, wejściówki, kupony i identyfikatory.

    O terminie zapłaty informujemy indywidualnie. Należy zapłacić bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu indywidualnego uzgodnienia, ale nie później niż na dwa tygodnie przed rozpoczęciem konferencji. Wpłaty prosimy dokonywać w całości (bez dzielenia na raty), na konto bankowe stowarzyszenia (numer ten zostanie też wysłany dopiero w indywidualnym uzgodnieniu, jest tożsamy z poniższym).

    76 1050 1504 1000 0090 3063 0223

    Stowarzyszenie Opolscy Genealodzy
    ul. Piastowska 18-20 WBP, 45-081 Opole

    potrzebujesz IBAN / BIC / SWIFT?

    W tytule przelewu proszę wpisać: konferencja. W razie wątpliwości (np. inny nadawca przelewu) prosimy dopisać nazwiska opłacanych uczestników, zwłaszcza w razie wpłacania w placówkach pocztowych lub przez pośredników. Jeżeli kogoś nie stać na wpłacenie całej należności od razu, lecz w ratach, prosimy wcześniej o kontakt. Podobnie w razie dalszych/innych pytań. Po rejestracji prosimy cierpliwie czekać na indywidualny kontakt i uzgodnienie z naszej strony

    Jeżeli przed konferencją nie wyczerpie się limit liczby porcji obiadów, to uczestnicy, którzy nie wybrali lub nie opłacili wcześniej obiadu, dalej będą mogli to uczynić w sekretariacie konferencji (miejsce i czas tam podane), wówczas płatność tylko gotówką (posiadanie wyliczonej kwoty ułatwi rozliczenie) — zazwyczaj jednak limit wyczerpuje się przed konferencją; żadna restauracja/katering nie posiada możliwości natychmiastowego obsłużenia jednocześnie nieskończonej liczby klientów. Wówczas można samemu udać się do innego lokalu gastronomicznego.

    W przypadku wycieczki po mieście Brzegu, w latach 2016–2021 jest nieodpłatna dla uczestników konferencji (finansowanie po stronie organizatorów).

    Opłaty za noclegi i obiady stanowią tylko część budżetu konferencji, która powstaje dzięki pracy społecznej członków i wolontariuszy Stowarzyszenia Opolscy Genealodzy i nakładom wszystkich organizatorów, przy wsparciu Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych, dzięki czemu konferencja wciąż może być nieodpłatna dla uczestników. Konferencję i działalność stowarzyszenia można wesprzeć np. darowizną.


    ZWIEDZANIE/WYCIECZKA

    W programie konferencji przewidujemy nieodpłatne zwiedzanie samego zamku/muzeum, ale dla chętnych możliwa jest również około godzinna spacerowa wycieczka po mieście Brzegu w postaci pieszego zwiedzania zabytków i atrakcji turystycznych miasta Brzeg z przewodnikiem PTTK. Do wyboru są godziny/grupy zwiedzających określone w programie. Niektóre z nich są specjalnie przed wykładami albo po nich; lub odbywają się alternatywnie (równolegle) do wykładów (lub zwiedzania samego zamku/muzeum).

    Zbiórka na zwiedzanie miasta pod bramą zamku. Zapisy na wszystkie grupy zwiedzających w trakcie rejestracji lub w sekretariacie konferencji. Grupy mogą liczyć maksymalnie 15 osób w czasie epidemii. Zastrzegamy możliwość zmian w podanych godzinach oraz miejscu zbiórki, ostateczne zostaną podane na konferencji.

    • w latach 2016-2021 zwiedzanie bezpłatne dla uczestników (finansowanie przewodników po stronie organizatorów)
    • w 2015 r. na symboliczne dobrowolne podziękowanie dla przewodników zrzucali się gotówką sami jego uczestnicy (po ok. 5–10 zł od osoby, nie pobieraliśmy wcześniejszych opłat); były 2 grupy: sobota 18:30 albo niedziela 14:30 po obiedzie

    REJS ODRĄ

    W latach 2015–2017 zainteresowani uczestnicy konferencji mogli odpłatnie odbyć rejs statkiem-łodzią-barką po rzece Odrze. W latach 2018–2020 nie było żadnych czynnych stałych rejsów po Odrze w Brzegu w czasie konferencji. Patrz informacja o rejsach 2021 (SOG w nich nie pośredniczy!).


    INFORMACJE DODATKOWE

    • Stowarzyszenie organizuje odpłatne usługi w ramach odpłatnej działalności pożytku publicznego zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057, z późn. zm.), tj. w całości po obcych kosztach, bez zysku, non-profit. Nie prowadzimy działalności gospodarczej i nie jesteśmy wpisani do rejestru przedsiębiorców.
    • Dlatego nie stosuje się do nas obowiązków&uprawnień na linii konsument-przedsiębiorca, zwłaszcza dotyczących zawierania umów na odległość i możliwości odstąpienia ze zwrotem środków — zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287, z późn. zm.), w związku z art. 22¹, art. 43¹ i art. 546¹ ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. — Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740, z późn. zm.). Tym nie mniej, zawsze indywidualnie uzgadniamy dostępność i płatność z zarejestrowanymi uczestnikami konferencji. W razie rezygnacji uczestnika, staramy się wypełnić luki innymi chętnymi, o ile się znajdą, tak by była możliwość zwrotu nieponiesionych jeszcze kosztów. Zastrzegamy jednak, że poniesionych przez nas kosztów już nie zwracamy.
    • Konferencja z pobytem (noclegiem i obiadami) nie stanowi imprezy turystycznej ani powiązanych usług turystycznych, bowiem nie organizujemy podróży; głównym celem nie jest samo zakwaterowanie a edukacja, nauka i kultura; impreza jest okazjonalna, na zasadach niezarobkowych i obejmuje wyłącznie ograniczoną grupę osób — zgodnie z art. 3 pkt 1 w związku z art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2139, z późn. zm.).
    • Targi genealogiczne w niedzielę, niezależnie od innych wyłączeń, są dozwolone na zasadzie placówki handlowej organizowanej wyłącznie na potrzeby innej imprezy okolicznościowej lub tematycznej (konferencji) — na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 10 stycznia 2018 r. o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni (Dz. U. z 2021 r. poz. 936, z późn. zm.).
    • Wystawiane przez nas re-faktury dokumentują księgowo dostawę towarów lub świadczenie usług (np. noclegowych, gastronomicznych), ale nie są to faktury VAT. Kwot naliczonego podatku od towarów i usług nie odliczysz (nie obniżysz) od takiegoż podatku należnego. Natomiast możesz być uprawniony do uwzględnienia wydatku w poniesionych przez siebie kosztach działalności. Nasze towary&usługi są zwolnione z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a w związku z ust. 18 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685, z późn. zm.) oraz interpretacją ogólną Ministra Finansów z 17.04.2015 nr PT1.8101.6.2015.KCO.PT1.130.

    INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH


    W SKRÓCIE:
    • przetwarzamy niektóre Państwa dane osobowe, podlegają one ochronie, dlatego mają Państwo pewne uprawnienia, o czym mamy obowiązek informować zgodnie z RODO (skrót wyjaśniony na koniec);
    • za dane osobowe odpowiada Stowarzyszenie Opolscy Genealodzy;
    • dlaczego w ogóle potrzebujemy jakichś danych? ich podanie jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji celów, tj. głównie dla udziału w działalności stowarzyszenia i jej dokumentowania oraz realizacji obowiązków prawnych;
    • osobom, których dane dotyczą, przysługują prawa do: żądania dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania i skargi do Prezesa UODO, a w zależności od kontekstu, może przysługiwać również prawo do: ich usunięcia, sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody lub przeniesienia; jednakże nie profilujemy Osób wg danych.

    Zgodnie z prawem informujemy, iż:
    • ADMINISTRATOREM danych osobowych jest Stowarzyszenie Opolscy Genealodzy z siedzibą w Opolu przy ul. Piastowskiej 18–20 (WBP), 45-081 Opole; KRS 0000558917 NIP 7543093593 REGON 361591180 PKD (2007) główne 94.99.Z; wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Opolu i nadzorowane przez Prezydenta Opola; dane kontaktowe (email, telefon) na stronie https://genealodzy.opole.pl/kontakt
    • ze względu na małą skalę i zagrożenia, administrator nie musiał i nie wyznaczył INSPEKTORA ochrony danych (IOD, ang. DPO data protection officer), a wszystkie obowiązki zapewniają władze (zarząd, w tym prezes) stowarzyszenia, z którymi można kontaktować się jak wskazano już wyżej;
    • podanie danych osobowych jest zawsze DOBROWOLNE (możesz nie wpisać danych, odmówić ich podania), aczkolwiek zazwyczaj jest niezbędne (konieczne) do realizacji wskazanego celu przetwarzania, którego osiągnięciem zazwyczaj też może Pani/Pan być zainteresowany/-a;
    • odbieranie/przesyłanie i czasowe przechowywanie danych wprowadzanych do formularzy na serwerach naszej witrynie internetowej (hosting www+email+bazy danych), jak również przetwarzanie danych w prywatnym lokalnym serwerze chmury usług i danych (NAS) zostało POWIERZONE członkowi zarządu–sekretarzowi, tj. dla stowarzyszenia zapewnia je Maciej Róg; w zakresie hostingu, czyni to za pomocą podpowierzenia profesjonalnej firmie hostingowej H88 S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań, KRS 0000612359, NIP 7822622168 (właściciela m.in. marek: Superhost, Ogicom, Hekko), która może posługiwać się (np. w ramach alokacji kopii zapasowych i użytkowych) innymi współpracującymi firmami na terenie Unii Europejskiej (Beyond.pl sp. z o. o. Polska, TK Telekom sp. z o.o. Polska, Hetzner Online GmbH Niemcy+Finlandia, LeaseWeb Netherlands B.V. Holandia, Host Europe GmbH Polska, Inten Polska, KEI.PL sp. z o.o. Polska) — firmy te są konieczne tylko do utrzymywania zasobów sprzętowych i nie korzystają z treści danych do żadnych własnych celów (np. nie dzwonią telefonicznie ani nie wysyłają mejli na adresy podane stowarzyszeniu w formularzach ani nie przekazują ich innym podmiotom w takich celach); komunikacja z hostingiem/NAS odbywa się bezpiecznym szyfrowanym certyfikatami TLS/SSL
    • w przypadku DZIECI, wymagana jest zgoda prawnego opiekuna, zazwyczaj rodzica;
    • mają Państwo prawo do wniesienia SKARGI do krajowego organu nadzorczego, tj. w Polsce do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO; dawniej: Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych GIODO); dane kontaktowe na stronie uodo.gov.pl;
    • zawsze przysługują Państwu PRAWO do żądania dostępu do danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania; w zależności od kontekstu, może przysługiwać również prawo do ich usunięcia, sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody lub przeniesienia; jednakże nie profilujemy Osób wg danych;

    • konferencja jest IMPREZĄ PUBLICZNĄ — jej uczestnicy (prelegenci, wystawcy, personel – ich wizerunki-twarze) będą publicznie widoczni na zdjęciach i nagraniach (także transmitowanych na żywo) w internecie i materiałach promocyjnych (drukowanych) organizatorów konferencji, zgodnie z art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych; udział w konferencji oznacza zgodę na takie jej warunki;

    • Zgodnie z ogólnymi zasadami prawa cywilnego, każdy uczestnik sam za siebie odpowiada za SZKODY w mieniu (np. w zamku-muzeum, kateringu, noclegu) lub osobiste (np. uczestników), gdyby je wyrządził swoim działaniem lub zaniechaniem;

    • w tym kontekście:

      1. Dane UCZESTNIKÓW działalności stowarzyszenia (spotkań, konferencji, konkursów itp. – słuchacze, dyskutujący, prelegenci, wystawcy, wolontariusze, personel organizatora itd.) przetwarzane są w celu umożliwienia i rozliczenia udziału w tej działalności oraz do samego jej utrwalania (dokumentowania). Udział oznacza potwierdzenie lub wcześniejsze zapowiedzenie obecności-udziału, także w usługach dodatkowych (zwłaszcza na konferencji: noclegi, posiłki, wycieczki itp.). Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (tj. do wykonania umowy lub podjęcia działań ją poprzedzających na żądanie osoby), tamże lit. a (tj. zgoda uczestnika na przetwarzanie danych osobowych) oraz tamże lit. f (tj. prawnie uzasadnione interesy: utrwalanie imienia, nazwiska, miejscowości i wizerunku w ramach przebiegu działalności stowarzyszenia ma społeczną doniosłość, stanowi dobro kultury i dziedzictwa narodowego, narodowy zasób archiwalny). Okres przechowywania tych danych w stowarzyszeniu, po którym może nastąpić ich usunięcie, to nie wcześniej niż z upływem ustawowego okresu przedawnienia po zakończeniu udziału w danej działalności (ewentualna egzekucja wzajemnych roszczeń cywilnoprawnych art. 23 ust. 1 lit. j RODO, ich przedawnienie art. 118 Kodeksu cywilnego); ponadto w przypadku utrwalania (dokumentowania) działalności stowarzyszenia, usunięcie nie nastąpi wcześniej niż wraz z jego likwidacją; później może stanowić dobro kultury i dziedzictwo narodowe (§ 6 pkt 5 i § 9 ust. 2 pkt 2 statutu, art. 4 ust. 1 pkt 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie) oraz przechowywane wieczyście materiały archiwalne przechodzące z ewidencjonowanego niepaństwowego zasobu archiwalnego do państwowego zasobu archiwalnego (art. 3, art. 42 ust. 2, art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach). Źródłem danych są sami uczestnicy (zgłoszenia w naborze prelegentów i wystawców, rejestracje pobytu, listy obecności, zdjęcia i nagrania organizatorów i uczestników itp. – spotkań, konferencji, konkursów itp.). Możliwe jest, że otrzymamy o kimś dane od innych współuczestników (np. grupa z liderem koordynuje rejestrację pobytu, noclegi i posiłki na konferencji lub wycieczce; nauczyciel lub rodzic przekazuje dane uczniów na konkurs za ich zgodą). Dane uczestników mogą być ujawniane zewnętrznym odbiorcom tylko w celu realizacji woli uczestnika w zakresie pośredniczenia w noclegach, posiłkach lub wycieczkach (do podmiotu prowadzącego nocleg, realizującego wycieczkę — w celu ich rozliczenia, np. meldunek, klucz, szkody; do proponowanych współtowarzyszy celem dokwaterowania do liczby łóżek w pokoju). Uczestnicy konferencji (tylko obywatele Unii Europejskiej) dodatkowo mogą chcieć, by za ich wyraźną zgodą kontaktować ich ze sobą, jeśli są zainteresowani wspólnymi nazwiskami/obszarami. Ponadto organom władzy publicznej (np. ścigania) mogą być ujawniane w przypadkach wyraźnie usankcjonowanych przepisami prawa. Uczestnikom działalności stowarzyszenia przysługuje prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania i ograniczenia ich przetwarzania. W zakresie umożliwienia i rozliczenia udziału w działalności, dopóki rejestracja nie została zamknięta, jej uczestnikom przysługuje prawo do usunięcia danych osobowych, sprzeciwu wobec przetwarzania i cofnięcia zgody, a jeżeli otrzymaliśmy dane w formularzu internetowym (dotyczy m.in. konferencji) – również do przenoszenia danych. Uczestnicy imprez publicznych w ramach działalności stowarzyszenia (wizerunek-twarze publiczności, personelu, występujących) mogą być publicznie widoczni na zdjęciach i nagraniach w internecie i materiałach promocyjnych (drukowanych) stowarzyszenia zgodnie z art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Udział w działalności stowarzyszenia wymaga zgody na takie jej warunki.


    • w tym kontekście:

      1. Dane kontrahentów przetwarzane są w celach rozliczeń FINANSOWYCH (w tym rachunkowych, księgowych, podatkowych, budżetowych). Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych i art. 6 ust. 1 lit. c RODO (tj. obowiązki prawne ciążące na administratorze: rachunkowe, podatkowe, ubezpieczeniowe). Okres przechowywania tych danych w stowarzyszeniu to okres przechowywania ksiąg rachunkowych i podatkowych do likwidacji stowarzyszenia, nie wcześniej niż z upływem ustawowego okresu przedawnienia (ewentualna egzekucja wzajemnych roszczeń cywilnoprawnych, podatkowych i innych publicznoprawnych art. 23 ust. 1 lit. j RODO, ich przedawnienie art. 118 Kodeksu cywilnego, art. 70 Ordynacji podatkowej, art. 74 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości). Źródłem danych są banki (wyciągi i historia rachunku stowarzyszenia) i sami kontrahenci (faktury, rachunki, umowy, KP, PK i inne dokumenty księgowe), przy czym osoby z innych zbiorów (np. członkowie, uczestnicy) mogą pośredniczyć cudzym rachunkiem bankowym (np. osoby bliskiej). Dane kontrahentów nie są ujawniane zewnętrznym odbiorcom (rachunkowość prowadzi upoważniony członek stowarzyszenia), natomiast na podstawie odrębnych przepisów dane są ujawniane bankowi w celu realizacji operacji gospodarczych. Ponadto organom władzy publicznej (np. skarbowym, ścigania) mogą być ujawniane w przypadkach wyraźnie usankcjonowanych przepisami prawa. Kontrahentom przysługuje prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania i ograniczenia ich przetwarzania. Nie przysługuje prawo do cofnięcia zgody, bowiem nie ona jest prawną podstawą przetwarzania danych (lecz obowiązki administratora).


    • w tym kontekście:

      1. Dane DARCZYŃCÓW przetwarzane są w celu ich rozliczenia (tj. przeznaczenia na wskazaną działalność pożytku publicznego lub inne cele statutowe). Podstawą prawną jest ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych i art. 6 ust. 1 lit. c RODO (tj. obowiązki prawne ciążące na administratorze: wzajemne obowiązki i uprawnienia darczyńcy i obdarowanego stowarzyszenia, obowiązki podatkowe warunkujące zwolnienie z podatku CIT). Okres przechowywania tych danych w stowarzyszeniu to okres przechowywania ksiąg podatkowych do likwidacji stowarzyszenia, nie wcześniej niż z upływem ustawowego okresu przedawnienia (ewentualna egzekucja wzajemnych roszczeń cywilnoprawnych, podatkowych i innych publicznoprawnych art. 23 ust. 1 lit. j RODO, ich przedawnienie art. 118 Kodeksu cywilnego, art. 70 Ordynacji podatkowej, art. 74 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości). Źródłem danych są banki (wyciągi i historia rachunku stowarzyszenia) i sami darczyńcy (KP, PK i inne dokumenty księgowe), przy czym osoby z innych zbiorów (np. członkowie, uczestnicy) mogą pośredniczyć cudzym rachunkiem bankowym (np. osoby bliskiej). Dane darczyńców nie są ujawniane zewnętrznym odbiorcom, natomiast na podstawie odrębnych przepisów dane mogą być ujawniane bankowi w celu realizacji operacji gospodarczych. Ponadto organom władzy publicznej (np. skarbowym, ścigania) mogą być ujawniane w przypadkach wyraźnie usankcjonowanych przepisami prawa. Darczyńcom przysługuje prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania i ograniczenia ich przetwarzania. Nie przysługuje prawo do cofnięcia zgody, bowiem nie ona jest prawną podstawą przetwarzania danych (lecz obowiązki administratora).


    Powyższe wynika z art. 13–14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 s. 1, L 127 z 23.05.2018 s. 2 oraz L 74 z 04.03.2021 s. 35), zwanego w Polsce „RODO”, z ang. „GDPR” (general data protection regulation). Zasady wnoszenia skargi do organu nadzorczego, kontroli, odpowiedzialności i kar — regulują art. 60–108 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (w przyszłości mogą pojawić się zmiany ww. przepisów). Stowarzyszenie posiada własną dokumentację ochrony danych osobowych, o charakterze poufnym w zakresie zabezpieczeń. Ilekroć jest mowa o celach i działalności (w tym kodach PKD), są one u nas określone statutem zatwierdzonym przez sąd. Ochrona danych osobowych jest związana z prawem do prywatności, ochroną dóbr osobistych, wizerunku (twarzy) i innych praw autorskich (copyright) oraz bezpieczeństwem informacji.