● inne podstrony (powrót do menu nawigacyjnego) konferencji ● program ●
● FORMULARZ REJESTRACJI ● taxi/taksówki ● lista/mapa uczestników ●
● noclegi: Grobla / hotele / inne / zameldowanie-wymeldowanie ●
● wyżywienie: obiady / kupony / inne restauracje / integracja / śniadania / przerwy / alergie ●
● opłaty ● zwiedzanie/wycieczka ● rejs Odrą ● informacje dodatkowe ● dane osobowe ●
FORMULARZ REJESTRACJI
W czwartek 12.09.2024 o godz. 19:00 wyłączyliśmy formularz rejestracji. Zapraszamy na żywo!
NOCLEGI
Większość uczestników konferencji przyjeżdża dla zintegrowania i odpoczynku już w piątek i zostaje do niedzieli. Dla przyjezdnych proponujemy tańsze i droższe noclegi w wielu obiektach rozlokowanych na terenie całego miasta i bezpośrednio przy nim. Nie ma jednego głównego obiektu. Noclegi te zapewnia Stowarzyszenie, które zbiorczo pośredniczy względem recepcji w meldunku i zapłacie, co zgłasza się przy rejestracji. Pośrednictwo jest non-profit, nie pobieramy z tego tytułu żadnych opłat — pełny koszt przekazujemy do obiektu. Ponieważ pokoje są tam dwu- lub więcej osobowe, prosimy o zgłoszenie indywidualnie dobranych we własnym zakresie osób towarzyszących. W przypadku zgłoszeń 1-osobowych do tych miejsc, z góry zastrzegamy, że pozostałe miejsca (osoby) w pokoju zostaną dokwaterowane. Nie przewidujemy możliwości dopłat za pozostawienie miejsca pustego, ze względu na duże zainteresowanie i ograniczoną liczbę miejsc. Nie gwarantujemy, że każdy dostanie się do konkretnego oczekiwanego obiektu, że będzie miał najbliższą lub najtańszą możliwą miejscówkę albo pokój 1- lub 2-osobowy. O dostępności decyduje kolejność rejestracji i zapłaty oraz zapełnienie pozostałych miejsc w pokojach oraz zorganizowanie większych grup. Przed oficjalnym uruchomieniem rejestracji, pierwszeństwo przysługuje prelegentom i wolontariuszom. W danym pokoju liczba nocy zawsze musi być taka sama. W niektórych obiektach, płaci się za minimum 2 noce. W razie wyczerpania puli dostępnych miejsc w tych obiektach oraz oczekiwania pokoju jednoosobowego, będziemy się starali pośredniczyć zbiorowo (by uzyskać korzystniejsze warunki) lub kierować indywidualnie do innych miejsc, w zależności od aktualnego obłożenia i dostępności. Warto nie zapominać, by do obiektów bez nazwy „hotel” zabrać własny ręcznik, żel pod prysznic, inne środki higieny, kubek, sztućce itp. Dla osób ceniących wyższy standard, polecamy hotele.
W 2024 r. Stowarzyszenie pośredniczy w rezerwacji noclegów w następujących obiektach (nie podajemy telefonów, bo należy skontaktować się ze Stowarzyszeniem za pomocą formularza), razem 155 miejsc:
- zbiorowe zakwaterowanie 49-300 Brzeg, ul. Grobli 5 — zarezerwowane mamy 57 miejsca: 16 pokoi 2-osobowych po 300 zł za pokój za obie minimum 2 noce, 3 pokoje 3-osobowe po 450 zł za pokój za obie minimum 2 noce, 4 pokoje 4-osobowe po 600 zł za pokój za obie minimum 2 noce; w przeliczeniu, wychodzi 150 zł od osoby za 2 noce (75 zł za osobonoc, przy czym zawsze minimum 2 noce); dodatkowe noce (od czwartku i do poniedziałku) wymagają uprzedniej konsultacji (obiekt nie gwarantuje, że będą możliwe);
- zbiorowe zakwaterowanie 49-318 Skarbimierz-Osiedle, ul. Parkowa 1, tuż pod Brzegiem z ronda/obwodnicy DK94, ok. 4,5 km / ok. 8 minut taksówką/autem — zarezerwowane mamy 13 miejsc: 5 pokoi 2-osobowych po 150 zł za pokój za noc (75 zł za osobonoc, minimum 2 noce), 1 pokój 3-osobowy po 200 zł za pokój za noc (66,67 zł za osobonoc, minimum 2 noce);
- hotel Bon Żur (Fb), Brzeg ul. Trzech Kotwic 13 — zarezerwowane mamy 25 miejsc: 1 pokój 1-osobowy po 190 zł za pokój za noc/dobę ze śniadaniem (170 zł bez śniadania), 8 pokoi 2-osobowych (4 z łóżkami małżeńskimi i 4 z łóżkami, które można rozsunąć) po 330 zł za pokój (165 zł od osoby) za noc/dobę ze śniadaniem (290 zł bez śniadania), 2 pokoje 4-osobowe (pierwszy pokój 4-osobowy to dwa pomieszczenia, w jednym znajduje się narożnik dla dwóch osób, a w drugim 2 oddzielne łóżka; drugi pokój 4-osobowy to jedno pomieszczenie składające się z łóżka podwójnego, które można rozsunąć i rozkładanej wersalki dla jednej lub dwóch osób) po 520 zł za pokój (130 zł od osoby) za noc/dobę ze śniadaniem (450 zł bez śniadania);
- pensjonat-hotel Lawendowy Ogród pod Brzegiem, Żłobizna ul. Tęczowa 5 (przy wyjeździe z Brzegu przy cmentarzu komunalnym na obwodnicę) — mamy zarezerwowane 14 miejsc: 4 pokoje 2-osobowe po 210 zł za pokój (105 zł od osoby) za noc/dobę, 2 pokoje 3-osobowe po 265 zł za pokój (88,33 zł od osoby) za noc/dobę; istnieje możliwość dokupienia śniadania za 25 zł;
- hotel Antonio *** (dawniej Atrium) pod Brzegiem, 49-318 Skarbimierz, ul. Motoryzacyjna 2 — zarezerwowane mamy 24 miejsca: 4 pokoje 1-osobowe po 240 zł za noc/dobę ze śniadaniem, 10 pokoi 2-osobowych po 440 zł za pokój (220 zł od osoby) za noc/dobę ze śniadaniem;
- hotel Arte *** Brzeg, Plac Zamkowy 8 — zarezerwowane mamy 22 miejsca: 8 pokoi 2-osobowych (w tym 6 z łóżkiem małżeńskim i 2 typu twin) po 360 zł (lub 320 zł do pojedynczego wykorzystania) za pokój za noc/dobę; 2 apartamenty (junior suite z łóżkiem małżeńskim) za 490 zł za pokój za noc/dobę (dla 2 lub 1 osoby); 1 apartament (studio z łóżkiem małżeńskim) za 540 zł za pokój za noc/dobę (dla 2 lub 1 osoby).
HOTELE POZA STOWARZYSZENIEM
Jeżeli warunki (brak obsługi hotelowej, pokoje wieloosobowe) komuś nie odpowiadają, osoby potrzebujące noclegu mogą go sobie same zapewnić, kontaktując się samodzielnie bezpośrednio z obiektem, na własny koszt, do własnego rozeznania, na przykład w następujących hotelach (mapa), kolejność przypadkowa:
- hotel Villa Romeo (Fb), Brzeg, ul. Władysława Łokietka 26, tel. + 48 77 416 13 86
- Park Hotel Brzeg (dawniej Best Western Plus → B → Browar) **** Brzeg, ul. Wrocławska 5, tel. + 48 533 624 111
W dalszej odległości od Brzegu na terenie powiatu brzeskiego dla zmotoryzowanych można zaproponować (kolejność przypadkowa):
- hotel Pałac Sulisław ***** tel. +48 501 627 775
- Dworek pod Lwami, Lewin Brzeski, ul. Kościuszki 5 tel. +48 512 158 341
- Oławian Hotel ****, Oława, ul. Gen. Władysława Sikorskiego 6, tel. +48 71 301 43 71
- hotel Jakub Sobieski, Oława, ul. św. Rocha 1 tel. +48 71 301 41 80
Pozostałe hotele, w których rezerwacji pośredniczy Stowarzyszenie, wskazano powyżej.
PRYWATNE POZA STOWARZYSZENIEM
Inne pensjonaty i kwatery:
- eTurysta.pl / Booking / Trivago / TripAdvisor
- pani Aleksandra Brzeg ul. Kard. Wyszyńskiego 17 tel. +48 603 975 170
- pensjonat Zofia Dębska Brzeg ul. Rzemieślnicza 7 tel. +48 601 185 127
- Dąbki II, Brzeg ul. Oławska, tel. +48 669 417 111
- Brzeg ul. Spacerowa tel. +48 600 078 823
- Brzeg ul. Chorążych tel. +48 504 358 306
- Brzeg ul. Kasztanowa tel. +48 784 050 376
- Stanisław Retman Brzeg ul. 1 Brygady tel. +48 601 690 162
- RIO Apartamenty Skarbimierz ul. Topolowa 10 +48 604 655 309
- Punkt Informacji Turystycznej w Brzegu, Rynek – Ratusz, tel. +48 77 416 00 40
W razie problemów, pomożemy w rezerwacji i na miejscu w miarę możliwości. W przypadku korzystania z noclegów innych niż przez stowarzyszenie, również prosimy o taką informację przy rejestracji lub później.
Jeśli masz obiekt noclegowy w okolicy i chcesz, byśmy go wymienili powyżej (na takich samych zasadach, tj. bez reklamy, nieodpłatnie), skontaktuj się ze stowarzyszeniem.
SCHRONISKO
W latach 2014–2020 korzystaliśmy ze Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Brzegu przy ul. Kard. Wyszyńskiego 23 na III piętrze, a w latach (2014) 2016–2019 z sali bankietowej na parterze na wieczorną integrację. Salę przebudowano na urząd, a schronisko od 01.09.2021 nie istnieje.
KLONEX
Z Klonexu korzystaliśmy w latach 2020–2023 i nie korzystamy od 2024 r.
BAGAŻE
Większe bagaże proponujemy zostawić w miejscach noclegowych przed rozpoczęciem konferencji od razu po przyjeździe, najlepiej w piątek, ale także chociażby w sobotę rano przed konferencją albo w sobotę po pierwszym dniu konferencji, a przed wieczorną częścią programu. Oczywiście na zamku będzie dostępna szatnia. W niedzielę godzina wymeldowania wypada szybciej niż koniec konferencji, należy więc zabrać bagaże i opróżnić pokój noclegowy, chyba że z recepcją danego obiektu (o ile jest) indywidualnie uzgodniono inne warunki.
ZAMELDOWANIE I WYMELDOWANIE
- Grobla 2024 zameldowanie w piątek od 14:00, wymeldowanie w niedzielę do 12:00, ❌BRAK recepcji, ❌portiera i ❌bagażowni; klucz musi ktoś z SOG wydać; klucz jest 1 na pokój❗
- Skarbimierz-Osiedle 2024 zameldowanie w piątek od 10:00, wymeldowanie do dogadania nocujących z właścicielami, będzie bagażownia (pytać w obiekcie przy zameldowaniu)
Klonex 2022 zameldowanie w piątek od godz. 12:00, wymeldowanie w niedzielę do godz. 12:00, będzie bagażownia (pytać w obiekcie przy zameldowaniu)- Lawendowy 2024 zameldowanie w piątek od 14:00, wymeldowanie w niedzielę do 12:00, będzie bagażownia (pytać w obiekcie przy zameldowaniu)
Romeo 2023 zameldowanie w godz. 14:00—22:00, wymeldowanie w godz. 05:30—12:00- Bon Żur 2024 zameldowanie od 15:00, wymeldowanie do 12:00, będzie bagażownia (pytać w obiekcie przy zameldowaniu)
- Antonio 2024 zameldowanie od 14:00, wymeldowanie do 12:00, brak ❌bagażowni (ale sugerujemy potrzebującym pytać w obiekcie przy zameldowaniu)
- Arte 2024 zameldowanie w piątek od 14:00, wymeldowanie w niedzielę do 12:00, brak informacji o ❌bagażowni (ale sugerujemy potrzebującym pytać w obiekcie przy zameldowaniu)
WYŻYWIENIE
Trzydniowa konferencja to także obiady, śniadania, kolacje, przerwy kawowe… Poza tym, nie pozwolimy nikomu umrzeć z głodu ☺ tylko prosimy o odpowiednią informację.
OBIADY
W godzinach i czasie podanych w programie, przewidziana jest przerwa obiadowa w sobotę, a dla chętnych również w niedzielę:
- proponujemy odpłatny obiad w BonŻur;
- koszt każdego obiadu brutto od osoby podany przy oznaczeniu i opisie poniżej
- obiady będą podawane ciepłe (bez konieczności zamawiania i dłuższego oczekiwania) w trakcie przerwy obiadowej, o godzinie podanej w programie
- podział na tury godzinowe określają kupony obiadowe
- obiady będą wydawane za okazaniem specjalnie oznakowanego kuponu zawierającego oznaczenie dnia; ich odbiór w sekretariacie konferencji (miejsce i czas tam podane)
- prosimy nie zgubić wydanych kuponów! są konieczne do uzyskania obiadu!
- obiad na dany dzień należy wybrać od razu w trakcie rejestracji, a po uzgodnieniu i potwierdzeniu przez Stowarzyszenie ― opłacić przelewem w terminie tam podanym
- jeżeli przed konferencją nie wyczerpie się limit liczby porcji obiadów, to uczestnicy, którzy nie wybrali lub nie opłacili wcześniej obiadu, dalej będą mogli to uczynić w sekretariacie konferencji (miejsce i czas tam podane), wówczas płatność tylko gotówką (posiadanie wyliczonej kwoty ułatwi rozliczenie) — zazwyczaj jednak limit wyczerpuje się przed konferencją; żadna restauracja/katering nie posiada możliwości natychmiastowego obsłużenia jednocześnie nieskończonej liczby klientów
- katering odbywa się bez własnej kuchni w miejscu podawania, NIE ma możliwości samodzielnego indywidualnego domówienia czegoś, czego nie podano w opisie poniżej
- por. archiwum z poprzednich lat.
KUPONY OBIADOWE
2024 Restauracja BonŻur, Brzeg ul. Trzech Kotwic 13:
- Sobota:
- Zestaw 1 [czerwony] — 40 zł:
- rosół z makaronem
- schabowe
- ziemniaki opiekane
- surówka z młodej kapusty / buraczki
- deser
- woda z cytryną i miętą
- Zestaw 2 wegański [zielony] — 40 zł:
- minestrone
- stek z kalafiora
- ziemniaki opiekane
- surówka z młodej kapusty / buraczki
- deser
- woda z cytryną i miętą
- Zestaw 1 [czerwony] — 40 zł:
- Niedziela:
- Zestaw 3 [żółty] — 40 zł:
- pomidorowa z łazankami
- filet z kurczaka panierowany
- frytki
- surówka kapusty pekińskiej / marchewki
- deser
- woda z cytryną i miętą
- Zestaw 4 wegański [różowy] — 40 zł:
- krem pomidorowy
- kotlet warzywny
- frytki
- surówka kapusty pekińskiej / marchewki
- deser
- woda z cytryną i miętą
- Zestaw 3 [żółty] — 40 zł:
INNE LOKALE GASTRONOMICZNE
Jeżeli warunki (np. lokalizacja, menu, ceny) komuś nie odpowiadają, albo po wyczerpaniu limitów — osoby chcące zjeść obiad w przerwie obiadowej konferencji mogą go sobie same zapewnić we własnym zakresie i na własny koszt (bez pośrednictwa stowarzyszenia, ewentualnie tylko z małą pomocą w postaci indywidualnego pokierowania, co i gdzie jest dostępne) w innym lokalu (obiekcie) gastronomicznym na terenie Brzegu, np.
- restauracja Arte na pl. Zamkowym 8 bezpośrednio przy muzeum,
- restauracja Browar Brzeg pod Park Hotel Brzeg przy ul. Wrocławskiej 5 naprzeciwko muzeum,
- kultowy bar Piccolo przy ul. Długiej 45 (tylko w sobotę do 16:00),
- bar mleczny przy ul. Długiej 41,
- bar Pierożek przy ul. Długiej 3,
- restauracja Staromiejska Receptura, ul. Staromiejska 6
- licznych odleglejszych tu nie podajemy, ale są równie dobre – szukaj samodzielnie dalej
- restauracjami dysponują nasze hotele (Bon Żur, Lawendowy Ogród, Antonio, ponadto Romeo)
- dowóz przez aplikację Pyszne / Glovo
- restauracja Ratuszowa i bar Celina na rynku zlikwidowane (2018), bar sałatkowy Uliczka na Dzierżonia zamknięty (2021)
Należy jednak pamiętać, że przejścia lub przejazdy w obie strony oraz oczekiwanie na przygotowanie dań, mogą skrócić efektywne wykorzystanie limitowanego czasu przerwy obiadowej. W razie problemów, pomożemy w miarę możliwości.
INTEGRACJA
- dla chętnych uczestników konferencji, zapisanych przy rejestracji, w sobotę wieczorna część programu blisko Grobli i zamku w BonŻur, ul. Trzech Kotwic 13 (tam gdzie obiady)
- uczestnikom integracji proponujemy samodzielne zamawianie posiłków na miejscu w restauracji Bon Żur z menu, ale można też przynieść swoje specjały do dzielenia się z innymi — jednakże nie będzie możliwości dowozu z innych restauracji
- integracja to dyskusje, autoprezentacja uczestników i wymiana naszych genealogicznych doświadczeń, badań, poszukiwań i zainteresowań
- program określa godzinę rozpoczęcia, zakończenia i proponowany przebieg
- wstęp na integrację tylko dla uczestników na nią zapisanych przy rejestracji, aż do wyczerpania limitu liczby miejsc
- od 2022 (czyli również w 2024 r.) jest tylko jeden taki wieczór w sobotę (brak zorganizowanego wieczoru w piątek, jak było w latach 2015–2021, sugerujemy przyjazd w piątek i kameralną integrację w noclegach oraz zachowanie entuzjazmu na sobotę☺)
- niektórzy mogą organizować oddolną integrację, ale Stowarzyszenie jej nie organizuje
ŚNIADANIA/KOLACJE
Kolacje (alternatywnie zamiast integracji wieczorem, patrz wyżej) oraz śniadania we wszystkie dni można zjeść kameralnie lub indywidualnie we własnym zakresie i na własny koszt w miejscu noclegu, np. obiekt przy ul. Grobli 5 w Brzzegu ma samoobsługową kuchnię. Nieopodal obiektów noclegowych są sklepy spożywcze. Na ul. Długiej są bary mleczne, można przed ich zamknięciem coś indywidualnie nabyć, a odgrzać chociażby w mikrofalówce w kuchni.
Ewentualnie w hotelach można skorzystać z restauracji hotelowej albo samemu przejść się do innej restauracji na mieście (por. wyżej). Nie ma większego zainteresowania zorganizowanymi odpłatnymi śniadaniami w restauracji, dlatego nic szczególnego nie proponujemy. Jeżeli jednak mimo to chcesz mieć pewność, że restauracja rano będzie otwarta, prosimy o skontaktowanie się bezpośrednio z wybraną restauracją/hotelem.
W trakcie kolacji jak i śniadań, oczywiście możliwe dyskusje z innymi osobami nocującymi w tym samym miejscu. Ponieważ konferencja w obu dniach zaczyna się rano, dla niektórych być może dość wcześnie (godz. 10:00, patrz program), na wszelki wypadek dodamy, że śniadanie trzeba zjeść… odpowiednio wcześnie ☺
ALERGIE i DIETY
Osoby uczulone na specyficzne pokarmy lub które z innych przyczyn wymagają określonego żywienia, unikania określonych pokarmów (dieta bezglutenowa, diabetycy, wegetarianie itp.) albo innych godzin posiłków, prosimy wcześniej upewnić się, że obiady odpowiadają wymaganiom/potrzebom. Niektóre składniki obiadów są szczególnie dedykowane wegetarianom.
OPŁATY
Samo uczestnictwo w konferencji jest nieodpłatne, ale wstęp na teren konferencji wymaga od roku 2020 uprzedniej darmowej rejestracji (ze względu na epidemię). Stowarzyszenie ani inni organizatorzy z tego tytułu nie pobierają żadnych opłat.
Każdy uczestnik sam sobie (lub wespół z innymi genealogami, np. w ramach regionalnych towarzystw genealogicznych, por. SzukajPrzodka, Wikipedia, wykaz ŚTG) organizuje i opłaca dojazd na konferencję i powrót. Podobnie jeżeli chodzi o znalezienie miejsca na parkowanie samochodu (od 2016 r. zniesiono strefę płatnego parkowania).
Dla przyjezdnych stowarzyszenie odpłatnie (non-profit po kosztach, nic na tym nie zarabiamy! wszystko oddajemy usługodawcom) zapewnia możliwość m.in. noclegu i obiadów. Każdy płaci sam za siebie. Stowarzyszenie zbiorczo pośredniczy względem wybranych usługodawców, dzięki czemu możemy uzyskać atrakcyjniejsze ceny i warunki organizacyjne. W przypadku wybrania naszego noclegu lub obiadu, rezerwację / zamówienie i zapłatę tudzież meldunek, dla wszystkich załatwia stowarzyszenie — prosimy NIE próbować rezerwować samemu miejsca w zabukowanym przez nas obiekcie noclegowym czy restauracji. Kwoty podano przy opisie poszczególnych usług. Uczestnicy mogą korzystać również z innych miejsc noclegów i posiłków, we własnym zakresie (bez pośrednictwa stowarzyszenia, ewentualnie tylko z małą pomocą w postaci indywidualnego pokierowania, co i gdzie jest dostępne).
Uczestnicy konferencji mogą zgłosić potrzebę noclegu i obiadu oraz faktury przy internetowej rejestracji uczestnictwa w konferencji. Bezpośrednio po wysłaniu rejestracji uczestnik otrzymuje automatyczne potwierdzenie rejestracji. W celu ostatecznego uzgodnienia dostępności i płatności indywidualnie kontaktujemy się z każdym zarejestrowanym. Zazwyczaj staramy się to czynić do początku września dla rejestracji wcześniejszych, a później w miarę możliwości na bieżąco, w ciągu kilku dni. Rejestracje kilka dni przed konferencją mogą nie doczekać się potwierdzenia ze względu na brak czasu. Kontaktujemy się według danych kontaktowych uczestnika podanych przy rejestracji na dany rok. Prosimy nie wpłacać samemu bez indywidualnego ostatecznego uzgodnienia dostępności i płatności. Nocleg i obiady rezerwujemy w kolejności zgłoszeń, z uwzględnieniem pierwszeństwa prelegentów i wolontariuszy oraz ostatecznych indywidualnych uzgodnień i wpłat.
Ewentualnie zmiany przyjmujemy do końca sierpnia, później sumujemy i przekazujemy liczby do kateringu i noclegów oraz drukujemy zestawienia, wejściówki, kupony i identyfikatory.
O terminie zapłaty informujemy indywidualnie. Należy zapłacić bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu indywidualnego uzgodnienia, ale nie później niż w terminie podanym w indywidualnym potwierdzeniu. Wpłaty prosimy dokonywać w całości (bez dzielenia na raty), na konto bankowe stowarzyszenia (numer ten zostanie też wysłany dopiero w indywidualnym uzgodnieniu, jest tożsamy z poniższym).
76 1050 1504 1000 0090 3063 0223
Stowarzyszenie Opolscy Genealodzy
ul. Piastowska 18-20 WBP, 45-081 Opole
potrzebujesz IBAN / BIC / SWIFT?
W tytule przelewu proszę wpisać: konferencja. W razie wątpliwości (np. inny nadawca przelewu) prosimy dopisać nazwiska opłacanych uczestników, zwłaszcza w razie wpłacania w placówkach pocztowych lub przez pośredników. Jeżeli kogoś nie stać na wpłacenie całej należności od razu, lecz w ratach, prosimy wcześniej o kontakt. Podobnie w razie dalszych/innych pytań. Po rejestracji prosimy cierpliwie czekać na indywidualny kontakt i uzgodnienie z naszej strony ☺
Jeżeli przed konferencją nie wyczerpie się limit liczby porcji obiadów, to uczestnicy, którzy nie wybrali lub nie opłacili wcześniej obiadu, dalej będą mogli to uczynić w sekretariacie konferencji (miejsce i czas tam podane), wówczas płatność tylko gotówką (posiadanie wyliczonej kwoty ułatwi rozliczenie) — zazwyczaj jednak limit wyczerpuje się przed konferencją; żadna restauracja/katering nie posiada możliwości natychmiastowego obsłużenia jednocześnie nieskończonej liczby klientów. Wówczas można samemu udać się do innego lokalu gastronomicznego.
W przypadku wycieczki po mieście Brzegu, w latach 2016–2024 jest nieodpłatna dla uczestników konferencji (finansowanie po stronie organizatorów).
Opłaty za noclegi i obiady stanowią tylko część budżetu konferencji, która powstaje dzięki pracy społecznej członków i wolontariuszy Stowarzyszenia Opolscy Genealodzy i nakładom wszystkich organizatorów, przy wsparciu Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych, dzięki czemu konferencja wciąż może być nieodpłatna dla uczestników. Konferencję i działalność stowarzyszenia można wesprzeć np. darowizną.
ZWIEDZANIE/WYCIECZKA
W programie konferencji przewidujemy nieodpłatne zwiedzanie samego zamku/muzeum, ale dla chętnych możliwa jest również około godzinna spacerowa wycieczka po mieście Brzegu w postaci pieszego zwiedzania zabytków i atrakcji turystycznych miasta Brzeg z przewodnikiem PTTK. Do wyboru są godziny/grupy zwiedzających określone w programie. Niektóre z nich są specjalnie przed wykładami albo po nich; lub odbywają się alternatywnie (równolegle) do wykładów (lub zwiedzania samego zamku/muzeum).
Rozpoczęcie zwiedzania miasta pod bramą zamku. Zapisy na wszystkie grupy zwiedzających w trakcie rejestracji lub w sekretariacie konferencji. Grupy mogą liczyć maksymalnie 30 osób. Zastrzegamy możliwość zmian w podanych godzinach oraz miejscu zbiórki, ostateczne zostaną podane na konferencji.
- w latach 2016–2024 zwiedzanie bezpłatne dla uczestników (finansowanie przewodników po stronie organizatorów)
- w 2015 r. na symboliczne dobrowolne podziękowanie dla przewodników zrzucali się gotówką sami jego uczestnicy (nie pobieraliśmy wcześniejszych opłat).
REJS ODRĄ
Dla chętnych na zapisy zamiast wykładów w niektórych latach kalendarzowych możliwy jest odpłatny rejs statkiem-łodzią-barką po rzece Odrze, o godzinie podanej w programie i formularzu, brutto *** zł od całej grupy max ** osób (przy pełnym obłożeniu po ** zł od osoby, minimum ** osób), płatne gotówką u kapitana, trwający ok. ** minut. Na rejsy rejestrowaliśmy w latach 2015–2017, w latach 2018–2020 ich nie było, 2021 można było skorzystać z nich samodzielnie, w latach 2022–2023 rejestrowaliśmy, w 2024 r. nie będzie rejsów.
INFORMACJE DODATKOWE
- Stowarzyszenie organizuje odpłatne usługi w ramach odpłatnej działalności pożytku publicznego zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571, z późn. zm.), tj. w całości po obcych kosztach, bez zysku, non-profit. Nie prowadzimy działalności gospodarczej i nie jesteśmy wpisani do rejestru przedsiębiorców.
- Dlatego nie stosuje się do nas obowiązków&uprawnień na linii konsument-przedsiębiorca, zwłaszcza dotyczących zawierania umów na odległość i możliwości odstąpienia ze zwrotem środków — zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r. poz. 2759), w związku z art. 22¹, art. 43¹ i art. 546¹ ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. — Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610, z późn. zm.). Tym nie mniej, zawsze indywidualnie uzgadniamy dostępność i płatność z zarejestrowanymi uczestnikami konferencji. W razie rezygnacji uczestnika, staramy się wypełnić luki innymi chętnymi, o ile się znajdą, tak by była możliwość zwrotu nieponiesionych jeszcze kosztów. Zastrzegamy jednak, że poniesionych przez nas kosztów już nie zwracamy.
- Konferencja z pobytem (noclegiem i obiadami) nie stanowi imprezy turystycznej ani powiązanych usług turystycznych, bowiem nie organizujemy podróży; głównym celem nie jest samo zakwaterowanie a edukacja, nauka, kultura i integracja; impreza jest okazjonalna, na zasadach niezarobkowych i obejmuje wyłącznie ograniczoną grupę osób — zgodnie z art. 3 pkt 1 w związku z art. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2211).
- Targi genealogiczne w niedzielę, niezależnie od innych wyłączeń, są dozwolone na zasadzie placówki handlowej organizowanej wyłącznie na potrzeby innej imprezy okolicznościowej lub tematycznej (konferencji) — na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 10 stycznia 2018 r. o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni (Dz. U. z 2024 r. poz. 449).
- Wystawiane przez nas re-faktury dokumentują księgowo dostawę towarów lub świadczenie usług (np. noclegowych, gastronomicznych), ale nie są to faktury VAT. Kwot naliczonego podatku od towarów i usług nie odliczysz (nie obniżysz) od takiegoż podatku należnego. Natomiast możesz być uprawniony do uwzględnienia wydatku w poniesionych przez siebie kosztach działalności. Nasze towary&usługi są zwolnione z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a w związku z ust. 18 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361, z późn. zm.) oraz interpretacją ogólną Ministra Finansów z 17.04.2015 nr PT1.8101.6.2015.KCO.PT1.130.
EPIDEMIA
Na pamiątkę oraz na wypadek nawrotu epidemii, zostawiamy zasady, jakie obowiązują w takim czasie.
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
- przetwarzamy niektóre Państwa dane osobowe, podlegają one ochronie, dlatego mają Państwo pewne uprawnienia, o czym mamy obowiązek informować zgodnie z RODO (skrót wyjaśniony na koniec);
- za dane osobowe odpowiada Stowarzyszenie Opolscy Genealodzy;
- dlaczego w ogóle potrzebujemy jakichś danych? ich podanie jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji celów, tj. głównie dla udziału w działalności stowarzyszenia i jej dokumentowania oraz realizacji obowiązków prawnych;
- osobom, których dane dotyczą, przysługują prawa do: żądania dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania i skargi do Prezesa UODO, a w zależności od kontekstu, może przysługiwać również prawo do: ich usunięcia, sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody lub przeniesienia; jednakże nie profilujemy Osób wg danych.
- ADMINISTRATOREM danych osobowych jest Stowarzyszenie Opolscy Genealodzy z siedzibą w Opolu przy ul. Piastowskiej 18–20 (WBP), 45-081 Opole; KRS 0000558917 NIP 7543093593 REGON 361591180 PKD (2007) główne 94.99.Z; wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Opolu i nadzorowane przez Prezydenta Opola; dane kontaktowe (email, telefon) na stronie https://genealodzy.opole.pl/kontakt
- ze względu na małą skalę i zagrożenia, administrator nie musiał i nie wyznaczył INSPEKTORA ochrony danych (IOD, ang. DPO data protection officer), a wszystkie obowiązki zapewniają władze (zarząd, w tym prezes) stowarzyszenia, z którymi można kontaktować się jak wskazano już wyżej;
- podanie danych osobowych jest zawsze DOBROWOLNE (możesz nie wpisać danych, odmówić ich podania), aczkolwiek zazwyczaj jest niezbędne (konieczne) do realizacji wskazanego celu przetwarzania, którego osiągnięciem zazwyczaj też może Pani/Pan być zainteresowany/-a;
- odbieranie/przesyłanie i czasowe przechowywanie danych wprowadzanych do formularzy na serwerach naszej witrynie internetowej (hosting www+email+bazy danych), jak również przetwarzanie danych w prywatnym lokalnym serwerze chmury usług i danych (NAS) zostało POWIERZONE członkowi zarządu–sekretarzowi, tj. dla stowarzyszenia zapewnia je Maciej Róg; w zakresie hostingu, czyni to za pomocą podpowierzenia profesjonalnej firmie hostingowej cyber_Folks S.A. S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań, KRS 0000612359, NIP 7822622168 (właściciela m.in. marek: Superhost, Ogicom, Hekko), która może posługiwać się (np. w ramach alokacji kopii zapasowych i użytkowych) innymi współpracującymi firmami na terenie Unii Europejskiej (Beyond.pl sp. z o. o. Polska, TK Telekom sp. z o.o. Polska, Hetzner Online GmbH Niemcy+Finlandia, LeaseWeb Netherlands B.V. Holandia, Host Europe GmbH Polska, Inten Polska, KEI.PL sp. z o.o. Polska) — firmy te są konieczne tylko do utrzymywania zasobów sprzętowych i nie korzystają z treści danych do żadnych własnych celów (np. nie dzwonią telefonicznie ani nie wysyłają mejli na adresy podane stowarzyszeniu w formularzach ani nie przekazują ich innym podmiotom w takich celach); komunikacja z hostingiem/NAS odbywa się bezpiecznym szyfrowanym certyfikatami TLS/SSL
- w przypadku DZIECI, wymagana jest zgoda prawnego opiekuna, zazwyczaj rodzica;
- mają Państwo prawo do wniesienia SKARGI do krajowego organu nadzorczego, tj. w Polsce do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO; dawniej: Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych GIODO); dane kontaktowe na stronie uodo.gov.pl;
- zawsze przysługują Państwu PRAWO do żądania dostępu do danych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania; w zależności od kontekstu, może przysługiwać również prawo do ich usunięcia, sprzeciwu wobec przetwarzania, cofnięcia zgody lub przeniesienia; jednakże nie profilujemy Osób wg danych;
- konferencja jest IMPREZĄ PUBLICZNĄ — jej uczestnicy (prelegenci, wystawcy, personel – ich wizerunki-twarze) będą publicznie widoczni na zdjęciach i nagraniach (także transmitowanych na żywo) w internecie i materiałach promocyjnych (drukowanych) organizatorów konferencji, zgodnie z art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych; udział w konferencji oznacza zgodę na takie jej warunki;
- Zgodnie z ogólnymi zasadami prawa cywilnego, każdy uczestnik sam za siebie odpowiada za SZKODY w mieniu (np. w zamku-muzeum, kateringu, noclegu) lub osobiste (np. uczestników), gdyby je wyrządził swoim działaniem lub zaniechaniem;
- w tym kontekście:
- Dane UCZESTNIKÓW działalności stowarzyszenia (spotkań, konsultacji, konferencji, konkursów, przyznawania tytułu Genealog Roku itp. – słuchacze, dyskutujący, prelegenci, wystawcy, osoby szkolone, kandydaci, zgłaszający kandydatów, nocujący, obiadujący, zwiedzający, wolontariusze, personel organizatora itd.) przetwarzane są w celu umożliwienia i rozliczenia udziału w tej działalności oraz do samego jej utrwalania (dokumentowania). Udział oznacza potwierdzenie lub wcześniejsze zapowiedzenie obecności-udziału, także w usługach dodatkowych (zwłaszcza na konferencji: noclegi, posiłki, wycieczki itp.). Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO (tj. do wykonania umowy lub podjęcia działań ją poprzedzających na żądanie osoby), tamże lit. a (tj. zgoda uczestnika na przetwarzanie danych osobowych) oraz tamże lit. f (tj. prawnie uzasadnione interesy: utrwalanie imienia, nazwiska, miejscowości i wizerunku w ramach przebiegu działalności stowarzyszenia ma społeczną doniosłość, stanowi dobro kultury i dziedzictwa narodowego, narodowy zasób archiwalny). Okres przechowywania tych danych w stowarzyszeniu, po którym może nastąpić ich usunięcie, to nie wcześniej niż z upływem ustawowego okresu przedawnienia po zakończeniu udziału w danej działalności (ewentualna egzekucja wzajemnych roszczeń cywilnoprawnych art. 23 ust. 1 lit. j RODO, ich przedawnienie art. 118 Kodeksu cywilnego); ponadto w przypadku utrwalania (dokumentowania) działalności stowarzyszenia, usunięcie nie nastąpi wcześniej niż wraz z jego likwidacją; później może stanowić dobro kultury i dziedzictwo narodowe (§ 6 pkt 5 i § 9 ust. 2 pkt 2 statutu, art. 4 ust. 1 pkt 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie) oraz przechowywane wieczyście materiały archiwalne przechodzące z ewidencjonowanego niepaństwowego zasobu archiwalnego do państwowego zasobu archiwalnego (art. 3, art. 42 ust. 2, art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach). Źródłem danych są sami uczestnicy (zgłoszenia w naborze prelegentów i wystawców, rejestracje pobytu, zgłoszenia kandydatów na Genealog Roku, zgłoszenia na konsultacje, listy obecności, zdjęcia i nagrania organizatorów i uczestników itp.). Możliwe jest, że otrzymamy o kimś dane od innych współuczestników (np. grupa z liderem koordynuje rejestrację pobytu, noclegi i posiłki na konferencji lub wycieczce; nauczyciel lub rodzic przekazuje dane uczniów na konkurs za ich zgodą). Dane uczestników mogą być ujawniane zewnętrznym odbiorcom tylko w celu realizacji woli uczestnika w zakresie pośredniczenia w noclegach, posiłkach lub wycieczkach (do podmiotu prowadzącego nocleg, realizującego wycieczkę — w celu ich rozliczenia, np. meldunek, klucz, szkody; do proponowanych współtowarzyszy celem dokwaterowania do liczby łóżek w pokoju). Uczestnicy konferencji (tylko w obrębie Unii Europejskiej) dodatkowo mogą chcieć, by za ich wyraźną zgodą kontaktować ich ze sobą, jeśli są zainteresowani wspólnymi nazwiskami/obszarami. Ponadto organom władzy publicznej (np. ścigania) mogą być ujawniane w przypadkach wyraźnie usankcjonowanych przepisami prawa. Uczestnikom działalności stowarzyszenia przysługuje prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania i ograniczenia ich przetwarzania. W zakresie umożliwienia i rozliczenia udziału w działalności, dopóki rejestracja nie została zamknięta, jej uczestnikom przysługuje prawo do usunięcia danych osobowych, sprzeciwu wobec przetwarzania i cofnięcia zgody, a jeżeli otrzymaliśmy dane w formularzu internetowym (dotyczy m.in. konferencji) – również do przenoszenia danych. Uczestnicy imprez publicznych w ramach działalności stowarzyszenia (wizerunek-twarze publiczności, personelu, występujących) mogą być publicznie widoczni na zdjęciach i nagraniach w internecie i materiałach promocyjnych (drukowanych) stowarzyszenia zgodnie z art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Udział w działalności stowarzyszenia wymaga zgody na takie jej warunki.
- w tym kontekście:
- Dane kontrahentów przetwarzane są w celach rozliczeń FINANSOWYCH (w tym rachunkowych, księgowych, podatkowych, budżetowych). Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych i art. 6 ust. 1 lit. c RODO (tj. obowiązki prawne ciążące na administratorze: rachunkowe, podatkowe, ubezpieczeniowe). Okres przechowywania tych danych w stowarzyszeniu to okres przechowywania ksiąg rachunkowych i podatkowych — do likwidacji stowarzyszenia, nie wcześniej niż z upływem ustawowego okresu przedawnienia (ewentualna egzekucja wzajemnych roszczeń cywilnoprawnych, podatkowych i innych publicznoprawnych art. 23 ust. 1 lit. j RODO, ich przedawnienie art. 118 Kodeksu cywilnego, art. 70 Ordynacji podatkowej, art. 74 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości). Źródłem danych są banki (wyciągi i historia rachunku stowarzyszenia) i sami kontrahenci (faktury, rachunki, umowy, KP, PK i inne dokumenty księgowe), przy czym osoby z innych zbiorów (np. członkowie, uczestnicy) mogą pośredniczyć cudzym rachunkiem bankowym (np. osoby bliskiej). Dane kontrahentów nie są ujawniane zewnętrznym odbiorcom (rachunkowość prowadzi upoważniony członek stowarzyszenia), natomiast na podstawie odrębnych przepisów dane są ujawniane bankowi w celu realizacji operacji gospodarczych. Ponadto organom władzy publicznej (np. skarbowym, ścigania) mogą być ujawniane w przypadkach wyraźnie usankcjonowanych przepisami prawa. Kontrahentom przysługuje prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania i ograniczenia ich przetwarzania. Nie przysługuje prawo do cofnięcia zgody, bowiem nie ona jest prawną podstawą przetwarzania danych (lecz obowiązki administratora).
- w tym kontekście:
- Dane DARCZYŃCÓW przetwarzane są w celu ich rozliczenia (tj. przeznaczenia na wskazaną działalność pożytku publicznego lub inne cele statutowe). Podstawą prawną jest ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych i art. 6 ust. 1 lit. c RODO (tj. obowiązki prawne ciążące na administratorze: wzajemne obowiązki i uprawnienia darczyńcy i obdarowanego stowarzyszenia, obowiązki podatkowe warunkujące zwolnienie z podatku CIT). Okres przechowywania tych danych w stowarzyszeniu to okres przechowywania ksiąg podatkowych — do likwidacji stowarzyszenia, nie wcześniej niż z upływem ustawowego okresu przedawnienia (ewentualna egzekucja wzajemnych roszczeń cywilnoprawnych, podatkowych i innych publicznoprawnych art. 23 ust. 1 lit. j RODO, ich przedawnienie art. 118 Kodeksu cywilnego, art. 70 Ordynacji podatkowej, art. 74 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości). Źródłem danych są banki (wyciągi i historia rachunku stowarzyszenia) i sami darczyńcy (KP, PK i inne dokumenty księgowe), przy czym osoby z innych zbiorów (np. członkowie, uczestnicy) mogą pośredniczyć cudzym rachunkiem bankowym (np. osoby bliskiej). Dane darczyńców nie są ujawniane zewnętrznym odbiorcom, natomiast na podstawie odrębnych przepisów dane mogą być ujawniane bankowi w celu realizacji operacji gospodarczych. Ponadto organom władzy publicznej (np. skarbowym, ścigania) mogą być ujawniane w przypadkach wyraźnie usankcjonowanych przepisami prawa. Darczyńcom przysługuje prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania i ograniczenia ich przetwarzania. Nie przysługuje prawo do cofnięcia zgody, bowiem nie ona jest prawną podstawą przetwarzania danych (lecz obowiązki administratora).
Powyższe wynika z art. 13–14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 s. 1, L 127 z 23.05.2018 s. 2 oraz L 74 z 04.03.2021 s. 35), zwanego w Polsce „RODO”, z ang. „GDPR” (general data protection regulation). Zasady wnoszenia skargi do organu nadzorczego, kontroli, odpowiedzialności i kar — regulują art. 60–108 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (w przyszłości mogą pojawić się zmiany ww. przepisów). Stowarzyszenie posiada własną dokumentację ochrony danych osobowych, o charakterze poufnym w zakresie zabezpieczeń. Ilekroć jest mowa o celach i działalności (w tym kodach PKD), są one u nas określone statutem zatwierdzonym przez sąd. Ochrona danych osobowych jest związana z prawem do prywatności, ochroną dóbr osobistych, wizerunku (twarzy) i innych praw autorskich (copyright) oraz bezpieczeństwem informacji.